دلایل انتخاب لاراول چیست؟
نوشته شده توسط : پریناز

چرا لاراول؟

ما در اینجا برخی از ویژگی های جالب فریم ورک لاراول را بیان می کنیم که توضیح می دهد که چرا این فریم ورک بسیار محبوب شده است.

بازار مملو از شرکت های توسعه دهنده برتر لاراول است که خدمات شگفت انگیزی ارائه می دهند و همچنین دارای تیمی از توسعه دهندگان مجرب لاراول است.

1. پشتیبانی MVC و رویکرد شی گرا

اولین و بهترین مزیت استفاده از فریم ورک لاراول این است که از الگوی معماری مبتنی بر مدل، نمایش و کنترلر پیروی می کند و یک نحو زیبا بیانگر دارد که آن را شی گرا می کند.

2. احراز هویت داخلی و مجوز

لاراول یک پیکربندی خارج از جعبه برای سیستم احراز هویت و مجوز ارائه می دهد. یعنی تنها در چند دستور artisan اپلیکیشن شما به Authentication و Authorization ایمن مجهز می شود.

3. سیستم بسته بندی

یک سیستم بسته بندی با چندین نرم افزار یا کتابخانه های پشتیبانی سروکار دارد که به برنامه کاربردی وب کمک می کند تا فرآیند را خودکار کند. لاراول از یک آهنگساز به عنوان مدیر وابستگی استفاده می کند که تمام اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت بسته ها را مدیریت می کند. بسته ها یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به توسعه هستند، ارائه عملکردی که ما به آن نیاز داریم. Image، Laravel Debug bar و Laravel IDE helper از بهترین بسته های لاراول هستند.

4. سیستم فایل چندگانه

لاراول همچنین دارای پشتیبانی داخلی برای سیستم ذخیره سازی ابری مانند Amazon S3 و Rack space Cloud Storage و البته برای ذخیره سازی محلی است. جابجایی بین این گزینه های ذخیره سازی به طرز شگفت انگیزی ساده است زیرا API برای هر سیستم یکسان می ماند. می توان از هر سه سیستم در یک برنامه برای ارائه فایل ها از مکان های مختلف مانند یک محیط توزیع شده استفاده کرد.

5. Artisan Console

لاراول دارای رابط خط فرمان خود به نام Artisan است. کاربردهای رایج Artisan شامل انتشار دارایی های بسته، مدیریت مهاجرت های پایگاه داده، کاشت و تولید کد boilerplate برای کنترلرها، مدل ها و مهاجرت های جدید است. این ویژگی توسعه دهنده را از ایجاد اسکلت کد مناسب رها می کند. می توان با اجرای دستورات سفارشی جدید، عملکرد و قابلیت های Artisan را گسترش داد.

6. Eloquent ORM

Eloquent ORM پیاده سازی ORM داخلی لاراول است. لاراول در مقایسه با سایر فریمورک‌های موجود، بهترین نقشه‌بردار شی رابطه‌ای را دارد. این نگاشت شی - رابطه ای به شما امکان می دهد با استفاده از نحو بیانی با اشیاء پایگاه داده و روابط پایگاه داده خود تعامل داشته باشید.

7. Templating engine

لاراول با قالب موتور داخلی به نام Blade Template Engine عرضه می شود. موتور قالب‌سازی Blade یک یا چند الگو را با یک مدل داده ترکیب می‌کند تا نماهای به‌دست‌آمده را تولید کند و این کار را با انتقال قالب‌ها به کد PHP حافظه پنهان برای بهبود عملکرد انجام می‌دهد. Blade همچنین مجموعه‌ای از ساختارهای کنترلی خود مانند دستورات شرطی و حلقه‌ها را ارائه می‌کند که به صورت داخلی به همتایان PHP خود نگاشت می‌شوند.

8. زمان بندی وظایف

Scheduler که در لاراول 5.0 معرفی شده است، افزودنی به ابزار خط فرمان Artisan است که امکان زمان‌بندی برنامه‌ریزی‌شده وظایفی که به‌صورت دوره‌ای اجرا می‌شوند را می‌دهد. در داخل، زمان‌بند برای اجرای یک کار Artisan به دیمون cron متکی است که به نوبه خود، وظایف پیکربندی شده را اجرا می‌کند.

9. رویدادها و پخش

لاراول مفهومی به نام پخش دارد که در برنامه های وب مدرن برای پیاده سازی داده های بلادرنگ، نمایش فیدهای زنده و غیره مفید است. پخش به شما امکان می دهد نام رویداد یکسانی را بین سمت سرور و سمت سرویس گیرنده خود به اشتراک بگذارید، بنابراین می توانید داده های بلادرنگ را از برنامه خارج کنید.

10. آزمایش

وقتی نوبت به آزمایش برنامه می‌رسد، لاراول به‌طور پیش‌فرض آزمون واحدی را برای برنامه ارائه می‌کند که خود حاوی تست‌هایی است که رگرسیون را در چارچوب تشخیص داده و از آن جلوگیری می‌کند. ادغام واحد PHP مانند چارچوب تست در برنامه لاراول بسیار آسان است. علاوه بر آن تست های واحد را می توان از طریق ابزار خط فرمان ارائه شده artisan اجرا کرد.

جدا از این ویژگی‌ها، لاراول دارای بسته‌های رسمی است که هنگام ادغام ویژگی‌های مختلف در برنامه مفید است. در صورتیکه می خواهید لاراول را مهارت محور و کامل از صفر تا صد یاد بگیرید این دوره آموزش لاراول مناسب شماست.  




:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: